Коли власник бізнесу ставить мені завдання допомогти йому вивести компанію на новий рівень, я завжди починаю з аналізу. У першу чергу, я вивчаю позицію двох сторін: вислуховую керівників і співробітників. І завжди бачу, що у них накопичилося багато претензій один до одного, і що і перші, і другі мають рацію, зі свого боку. Проблема в тому, щоб синхронізувати цю правду.
Якщо цього не зробити, продуктивність команди сильно впаде. У співробітників виникне образа, слідом за нею — стійке відчуття, що тебе не розуміють, а потім сформується упередження до керівників середньої та високої ланки. Механізм, який на це впливає, докладно описано у книзі «Технологія #EQBoost: як використовувати емоційний інтелект в бізнесі та житті», яка побачить світ у кінці травня 2019 року.
І хоча упередження будується поступово, з дрібниць, як мозаїка, але шматочок за шматочком воно доростає до розмірів Китайської стіни.
У результаті, в компанії формуються дві культури — декларована менеджментом і справжня. Настає момент, коли останній шматочок мозаїки лягає в стіну, і процес стає незворотним. Після цього привести у відповідність декларовану і справжню культури компанії не допоможе вже ніякої консультант: вони так і залишаться паралельними.
Культура нерозуміння між менеджментом і співробітниками формується по крупицях — поки не виростає в Китайську стіну, зруйнувати яку вкрай складно.
Commenti